Zrobyty startovoju
25,74
29,01
RUS

Mytropolyt Pavlo: "Nemaje ukraїns'koї abo rosijs'koї cerkvy. Je odna – Xrystova"

Namisnyk Kyjevo-Pečers'koї lavry – pro rozkol v novij cerkvi i skandal z Filaretom, pro avtokefaliju UPC i vidkryttya ukraїns'kyx parafij za kordonom, a takož pro te, jak sam pryjmaje rišennya, i pro naputtya Volodymyru Zelens'komu

Mytropolyt Pavlo: "Nemaje žodnoї rosijs'koї, ukraїns'koї, bilorus'koї abo jakoїs' inšoї cerkvy. Je til'ky odna Cerkva - Xrystova"
Mytropolyt Pavlo: "Nemaje žodnoї rosijs'koї, ukraїns'koї, bilorus'koї abo jakoїs' inšoї cerkvy. Je til'ky odna Cerkva - Xrystova". Foto: "Sehodnya"

- Vladyko, syohodni kraїna obhovoryuje hučni zajavy hlavy UPC KP Filareta i vyxid Kyїvs'koho patriarxatu z novostvorenoї cerkvy PCU. Faktyčno stalosya te, ščo vy peredbačyly v interv'ju hazeti "Syohodni" šče v sični. Tomos viddav vsyu vladu Konstantynopolyu, ne prynisšy real'noї avtokefaliї novij cerkvi, pro ščo zaraz zajavyv i Filaret. Jak vy ocinyujete joho slova i diї? 

- Ja dyakuju Bohovi i vam, ščo vy namahajetesya donesty lyudyam pravdu. Te, ščo syohodni robyt'sya, – ce ne cerkva, a polityčne zbihovys'ko, jake stvoreno kolyšnyoju vladoju za pidtrymky Stambula. Je til'ky odna cerkva – Xrystova. Nemaje žodnoї ukraїns'koї, rosijs'koї, bilorus'koї abo bud'-jakoї inšoї cerkvy. Naša cerkva imenuvalasya Rus'koju Pravoslavnoju Cerkvoju z 1054 roku (z časiv Kyїvs'koї Rusi. – Avt.). Syohodni ce Ukraїns'ka Pravoslavna Cerkva. U zv'jazku z tym, ščo rozdilylysya kraїny kolyšnyoho Radyans'koho Sojuzu, naša cerkva nazvana za terytorijeju, na jakij vona znaxodyt'sya. Ale nasampered vona – Xrystova.

Syohodni my čujemo zajavy Filareta, ščo vin vyjšov z PCU, oskil'ky ce ne avtokefal'na cerkva, a ekzarxat Stambula. Ce tak. Ale vin pidtrymuje samoho sebe v tomu, ščo skoїv cerkovnyj rozkol. A ce ne blahodatna rič, ne Xrystova.

Škoda, ščo Ukraїna znaxodyt'sya v obijmax dyjavola i bahato vmyraje lyudej nexreščenyx, nevinčanyx, oskil'ky ne vidajut' istyny Xrystovoї i znaxodyat'sya v omani. Ale zlo same sebe poїdaje, i z'їst' sebe doščentu. Jepyskopy, pryznačeni Filaretom, – nekanonični. Sered nyx je dvoje našyx dyvakiv, jaki zaboroneni našoju Cerkvoju v svyaščennodijstvi (mytropolyt Oleksandr (Drabynko) ta mytropolyt Symeon. – Avt.). Ja їx ne možu nazvaty inakše. Jakyj rozsudlyva lyudyna obmovlyatyme svoju Matir-cerkvu? Jak by ne skladalysya obstavyny, vid Cerkvy ne vidvertajut'sya. Vona Xrystova, vona zatverdžena krov'ju Xrystovoju i narodyla nas usix. Її zloslovyty može til'ky lyudyna, jaka vtratyla zdorovyj hluzd, vidpala vid cerkvy.

- Ci dva jepyskopy piddani anafemi čy til'ky zaboroneni v služinni?

- Til'ky Filaret piddanyj anafemi. Ale jakščo služyty z Filaretom, to bezblahodatnist' pošyryujet'sya na vsix učasnykiv. Tomu vony zaboroneni v služinni.

- A jakščo pokajut'sya?

- Navryad čy Oleksandr Drabynko ce zrobyt'. Možlyvo, ce zrobyt' Symeon. V odnomu z interv'ju vin skazav, ščo naša cerkva, UPC, kanonična i zakonna i maje vsi prava, ščob borotysya. Ale šlyaxy Hospodni nespovidymi. Vse-taky vony otrymaly svij san i blahodat' vid Duxa Svyatoho kolys' v kanoničnij cerkvi. Naš Blažennišyj mytropolyt Onufrij duže lyubyt' i odnoho, i druhoho, i čekaje povernennya bludnyx syniv.

- UPC KP trymajet'sya na Filareti. Vona ne vyznana kanoničnymy cerkvamy. Jaka, na vaš pohlyad, її dolya v perspektyvi 10 rokiv?

- Filaret zrobyv te, ščo zrobyv. Vin vraženyj, ščo joho nixto ne vyznaje. Ale jak joho možna vyznavaty, jakščo vin svoїm rozkolom zavdav velyčeznu ranu cerkvi Xrystovij? Vin podibnyj do Dennyci, jakyj vidviv vid Boha bezlič anheliv do pohybeli i prirvy. Syohodni bahato xto cyoho ne rozumijut'. Ale na porozi smerti vony zrozumijut', ščo tvoryly.

Perspektyva odna. Vsi ci vidhalužennya pidut', podibno lypkivščyni (poslidovnyky Vasylya Lypkivs'koho, jakyj stvoryv v 1920-ti roky nevyznanu Ukraїns'ku avtokefal'nu pravoslavnu cerkvu. – Avt.). Zaraz duže bahato jeresej. Vony jak kukil', jaki rostut' sered korysnyx kul'tur i psujut' їx. Ci jeresi zghubno dijut' na lyudynu, vidvodyat' її vid istyny i ranyat' її dušu. Xrystos poperedžav, ščo pislya joho voznesinnya bude bezlič lžeprorokiv, navit' lžexrysty.

Ščo v kraїni porodžuje bardak? Neposlux. Ščo porodžuje smert' lyudyny? Neposlux. Voroh rodu lyuds'koho vsilyako namahatymet'sya znyščyty lyuds'ki duši. Dyvit'sya, jak vin zaproponuvav Jevi zaboronenyj plid. Jak til'ky vin spokusyv Jevu i Adama, ščo stalosya? Vony pobačyly svoju nahotu i počaly xovatysya vid svoho Tvorcya. Lyudyna vidijšla vid Boha i pobačyla svoju nikčemnist', svoju skorbotu.

Dyvit'sya dali. Te, ščo bulo pidvladne Adamu i Jevi, – tvarynnyj svit, – opolčyvsya na nyx. Zviri staly harčaty na Adama i Jevu. Potim v їxnye žyttya uvijšly skorboty i xvoroby. Uvijšla smert' i vični muky.

Tak i syohodni v našomu suspil'stvi vidbuvajet'sya. Laskavym slovom lyudej vidvodyat' vid Xrysta. A ti, xto namahajet'sya žyty z Bohom, z kanoničnoju cerkvoju, ohološujut'sya vorohamy suspil'stva.

Ne vypadkovo Hospod' skazav: družba zi svitom – ce vorožneča z Bohom. Z jakym svitom my namahajemosya družyty? Zi zlisnym, brexlyvym, nepravednym. Ce vidbuvajet'sya z UPC KP i PCU, jaki za pidtrymky kolyšnyoї vlady tvoryly bezzakonnya. Jakščo zaxoplyujut' xramy i nalaštovujut' lyudej proty odyn odnoho – ce xiba možna nazvaty cerkvoju? 

Filaret. Vyjšov z PCU i zajavyv, ščo z Tomosom vsix obduryly
Filaret. Vyjšov z PCU i zajavyv, ščo z Tomosom vsix obduryly Foto: AFP

- Filaret vyjšov z cijeї struktury. Jakby vy zustrilysya z nym, ščo b vy jomu skazaly? I mohla b cya rozmova buty konstruktyvnoju i spokijnoju?

- Z Filaretom my zustričalysya bahato raziv, šče pry pokijnomu Blažennišomu Volodymyri, z nahody jakyxos' zasidan' na deržavni svyata. Ja joho ne vyznaju jak patriarxa, ale vyznaju joho jak Myxajla Antonovyča Denysenka. Ce vvičlyvist' po vidnošennyu do inšoї lyudyny. I zvertajusya ja do nyoho jak do lyudyny. Vin vidlučenyj vid cerkvy, ale vin taky ne vtratyv obraz lyudyny, obraz Božyj.

Zvisno, vse ce zibrannya (UPC KP. – Avt.) trymajet'sya na nyomu, na joho imeni i joho finansax. Ja spilkuvavsya z kil'koma joho jepyskopamy. Znaju, ščo tam vidbuvajet'sya. Ščob їm kudys' poїxaty abo ščos' zrobyty – zavždy za finansamy zvertalysya do Filareta. Z odnoho boku, ce pravyl'no, adže vin stvoryv їx i vvažaje sebe їx predstojatelem. Vin povynen vse ce kontrolyuvaty.

Meni joho jak lyudynu duže škoda. Svoho času vin buv ne hiršym mytropolytom Kyїvs'kym. I ja ne stanu joho sudyty jak lyudynu. Tak, ja syohodni zasudžuju joho včynky po vidnošennyu do cerkvy – to, ščo vin zrobyv rozkol. Ale ja xotiv kil'ka raziv zustritysya z nym. Ja peredav jomu al'bom, prysvyačenyj 30-riččyu vid dnya vidrodžennya černečoho žyttya v Lavri. Tam je joho fotohrafiї, my ne vykreslyujemo joho z istoriї našoї cerkvy, jaku vin kolys' očolyuvav, vyznajemo joho zasluhy v ti dni, koly vin duže perežyvav za cerkvu. Vin duže perežyvav i opikuvavsya Kyjevo-Pečers'koju lavroju. Jakby bula taka možlyvist', ja b jomu skazav: vy teper bačyte, ščo vy narobyly.

U nyoho je možlyvist' pokajatysya i zvernutysya do svyaščennoho synodu. Dumaju, jomu b povernuly joho duxovni rehaliї. Ce moja osobysta dumka. Ja xoč i postijnyj člen Svyaščennoho Synodu, ale hovoryty za vsix ne možu. Odnak osobysto vvažaju, ščo jomu povernuly b joho duxovni rehaliї.

- Filareta v UPC vyznaly b mytropolytom?

- Ne til'ky mytropolytom. I z tytulom kolyšnyoho Blažennišoho. Adže vin buv hlavoju Ukraїns'koї Pravoslavnoї Cerkvy. Dlya nyoho ce bulo b najbil'še dosyahnennya. Ne zberežennya patriaršoho kukolyu na holovi, a povernennya do Carstva Nebesnoho. My ne znajemo, jak i ščo bude, ale u Boha bil'še lasky, niž u Filareta, u mene ta inšyx lyudej.

- Čy ne varto čekaty vid hlavy UAPC Makarija takoho ž včynku, jak vid Filareta? Čy ne zaxoče vin tež vyjty z lav PCU i vidrodyty UAPC? Makarij adže zajavlyav, ščo jurydyčno ne likviduje svoju cerkvu, poky cyoho ne zrobyt' Filaret.

- Ja cyoho ne vyklyučaju. Te, ščo u nyx vseredyni rozbižnosti, ne dyvno. Stambul nikoly ničoho ne davav prosto tak, i ne dast'. Podyvit'sya na PCU. Kožen okremo tvoryt' ščo xoče. Filaret kohos' vysvyačuje, Epifanij tež. Dumaju, vony i dali prodovžat' dilytysya. Tak zazvyčaj i vidbuvajet'sya v rozkolax. Zghadajte, jak 1555 roku vid katolykiv vidijšly lyuterany, potim kal'vinisty, potim xlystuny i dijšly do baptystiv, anabaptystiv.

- Pislya vyxodu z PCU Filareta dexto vže zahovoryv, ščo nova cerkva led' ne rozvalylasya. Xtos' ne takyj katehoryčnyj i vvažaje, ščo v Ukraїni bude try pravoslavni cerkvy – UPC, UPC KP ta PCU. A jakščo Makarij povtoryt' kroky Filareta, cerkov stane čotyry. Jakyj Vaš prohnoz ščodo PCU? Vona žyttyezdatna?

- Ne dumaju. Vona pryrečena na vlasnu pohybel'. Tam nemaje blahoslovennya, rukopoložennya.

- Ale vona ž vyznana Patriarxom Varfolomijem. Vin že vysvyačuje kohos'?

- Tak, ale jakščo ja vam skažu: "Vy – jepyskop", vy stanete nym?

- Ja navryad čy.

- Ce v protestants'komu sviti syohodni vse možlyve, a v pravoslavnomu – ni. Vy dumajete, Patriarx Varfolomij sam ne rozumije, ščo robyt'?

- Može, vin dumaje, ščo robyt' blaho...

- Todi nexaj spočatku navede blaho i lyubov miž svoїmy hrekamy. U nyx staroobryadciv – ponad mil'jon, a vony zakonniši, niž bahato xto. Vony šanujut' tradyciї svoїx predkiv. Vony zalyšylysya virni kanonam tijeї cerkvy, nepidkupnoї Rymu.

Nexaj v stambul's'komu parlamenti vystupyt', rozpovist' pro Xrysta musul'manam. Nexaj propoviduje tam, de žyve. Naviščo nas včyty? U nyoho 20 parafij, a u nas – 12 tysyač. U nas na službi v prostomu sil's'komu xrami bil'še lyudej, niž u nyoho v kafedral'nomu sobori. Vyjavylosya, ščo navit' vin ne zavždy, koly xoče, može služyty v nyomu.

Os' z cyoho treba počynaty! V Bibliї často zustričajet'sya Jerusalym, a Konstantynopolya tam nemaje. A to vyxodyt', jak v dijannyax svyatyx apostoliv, koly žerci namahalysya vyhnaty bisiv "imenem Xrysta, jakoho Pavlo propoviduje". Na ščo navit' bis vidpovidav: "Pavla znaju, Xrysta znaju, a vy xto?".

- Jak vplynuly prezydents'ki vybory i skandal z PCU na sytuaciju z xramamy UPC? Čy ne znyzylasya kil'kist' oxočyx utvoryty novi cerkovni hromady?

- Za našymy danymy, 220 parafij perejšly – odni sami, inši buly zaxopleni.

- Til'ky 220 parafij z 12 tysyač?

- Tak, z ponad 12,5 tysyači. Vsyakyj, xto pidburyuje na rozbraty i vedenyj nymy, – lyudyna ne Boža. Zaraz zaxoplennya troxy pryzupynylysya.

Dlya kraїny syohodni najholovniše – zakinčyty vijnu. Cyoho xočut' i pravoslavni, i katolyky, i kožen hromadyanyn Ukraїny. Vy podyvit'sya, skil'ky vbyto na cij vijni našyx xlopciv! Tomu ja b xotiv pobažaty, ščob lyudy obyraly do vlady tyx, xto dijsno xoče myru v usix sensax i vidnosynax.

- Postavlyu neproste zapytannya. Kyjevo-Pečers'ka lavra – ce najdavniše džerelo pravoslav'ja, ščo spravylo vplyv na velyčezni terytoriї. Same zvidsy počalosya pravoslav'ja na Rusi i same naša cerkva može vvažatysya Cerkvoju-Matir'ju dlya inšyx slov'jans'kyx cerkov. Može, istoryčna spravedlyvist' povynna buty vidnovlena? Ja maju na uvazi – čy ne čas RPC daty nam spravžnij Tomos, pro jakyj vsi tak kažut'. Može nastav čas otrymaty Ukraїns'kij pravoslavnij cerkvi jakščo ne patriarxiju, to avtokefal'nu mytropoliju

- Tak, narodžennya našoї cerkvy vidbulosya tut. Te, ščo nas z cars'kyx časiv prynyžuvaly, sumnivu nemaje. Ale istoriju ne perepyšeš. Z riznyx istoryčnyx podij Moskva stala peršoprestol'noju. Ale, podyvit'sya, Stambul tež ne postupajet'sya Jerusalymu svojeju peršistyu. Xoča v Jevanheliї pro Stambuli nemaje ni slova. Ves' Staryj i Novyj Zavit prosyaknuti blahodattyu i hovoryat' pro Jerusalym i Svyatu Zemlyu. Ščo do avtokefaliї, to my її i tak majemo.

- Nu, dokumental'no UPC maje avtonomiju, a ne avtokefaliju...

- A real'no my majemo avtokefaliju. Ja perebuvaju v pryamomu pidporyadkuvanni Blažennišoho Mytropolyta Onufrija, a ne patriarxa Moskovs'koho. Ja tut, v Ukraїni, otrymav vsi rehaliї kerivnyka, počynajučy vid jepyskopa i do mytropolyta, z ruk mytropolytiv Kyїvs'kyx bez uhody Patriarxa. Vin ne vtručajet'sya v naši vnutrišni spravy. My pomynajemo na službax Patriarxa Kyryla, ale te ž same vymahaje Tomos i vid PCU. My pidkoryajemosya Blažennišomu. Perš – mytropolytu Volodymyru, a teper – mytropolytu Onufriju.

My ni vid koho ne zaležymo. Syohodni my, jak spravžnisin'ka avtokefal'na cerkva, možemo vidkryvaty parafiї i za kordonom, ščo i robymo. Os' v Hamburzi kupyly za 1 jevro katolyc'kyj xram bez prava pereprodažu, i naši svyaščenyky provodyat' tam pravoslavni služby. A ščo može syohodni PCU?

- PCU zaboroneno Tomosom vidkryvaty zakordonni parafiї.

- Vona bez Stambula ne može pryjnyaty žodnoho rišennya, ne te ščo vidkryvaty parafiї.

- Vladyko, ale jakščo u nas i tak vsi prava je, čomu ne zakripyty їx jurydyčno?

- Virujuči syohodni i tak nalyakani novovvedennyamy kolyšnyoї vlady Ukraїny. Nam potribno čekaty svoho času, jak ce bulo v bahatyox inšyx zarubižnyx cerkvax.

Ja spilkuvavsya z vladykoju Lavrom, nyni pokijnym. Ja zapytav: "čomu vy, Rosijs'ka Pravoslavna Cerkva za kordonom, pryjednalysya til'ky 2007 roku do RPC? " Vin vidpoviv: "za radyans'kyx časiv my ne mohly pryjednatysya, tomu ščo buly šče žyvi ti parafijany, jaki buly nalaštovani proty Radyans'koho Sojuzu". A potribno, ščob bulo jednannya dlya pryjnyattya podibnyx rišen'. Vsi parafijany povynni čohos' spil'noho bažaty.

Tak i u nas. Povynni zminytysya kil'ka pokolin'. I til'ky v spokijnišyj čas možna bude hovoryty pro jakyjs' inšyj status našoї cerkvy.

Naputtya: "Prezydentovi potribno sluxaty sebe, a ne poradnykiv"
Naputtya: "Prezydentovi potribno sluxaty sebe, a ne poradnykiv" Foto: AFP

- Jak vy stavytesya do novoho prezydenta Volodymyra Zelens'koho? Čy je vidhuky pro nyoho vid predstavnykiv duxovenstva? Jak vy ocinyujete joho obrannya?

- Jakščo vin ne zv'jažet'sya z politsylamy, jaki xočut' prodovžennya vijny i ahresiї, vse bude dobre. Za nym vsya Ukraїna! 75% naselennya dyvyt'sya na nyoho z nadijeju – ce duže vidpovidal'no. Ale treba daty jomu čas. Nemožlyvo vidrazu vyvesty Ukraїnu z kryzovoho stanu. Žoden likar, krim Xrysta, ne može pidnyaty vidrazu xvoroho z ližka, ščob vin počav xodyty. Tak, vin vstane, ale šče dovho kul'hatyme. Tak i z kraїnoju. Vsim cerkovnym lyudyam potribno posyleno molytysya. U našyx cerkvax postijno jde molytva pro kraїnu našu, ščo Bohom oberihajet'sya.

Ja spilkuvavsya iz Zelens'kym. Vin – lyudyna duže rozumna, komunikabel'na, rozumije žyttya. Inša sprava, ščo navkolo nyoho teper bahato poradnykiv, možna zahubytysya v їx poradax. U mene bulo take, ščo odna lyudyna pryjšla do monastyrya, stala dyjakonom. Ja vidrazu podumav, ščo dam pry postryhu jomu im'ja Damian. Ale moї nablyženi staly hovoryty – ne treba, take pohane im'ja... I mene staly dolaty sumnivy, ščo zi mnoju duže ridko buvaje. Zazvyčaj ja, xoč i sluxaju inšyx, ale vysnovok roblyu sam. Ja vidkryvaju Jevanhelije – i Hospod' dopomahaje meni znajty vidpovid'.

Ščo ja zrobyv? Vzyav joho nastavnyka, bat'ka Jeremiju, vzyav lyudynu, jaka bula proty imeni Damian, i vzyav samoho dyjakona. My napysaly na tryox arkušax try imeni. Pomolylysya pered ikonoju prepodobnoho Antonija, i ja hovoryu dyjakonu: "Tyahny". Ja, hrišnyj, zasumnivavsya, xoč i počuv Hospodnye velinnya, im'ja "Damian". Dyjakon tyahne lystočok, inši dva my spalyujemo, i ja vidkryvaju zapysku, čytaju, a tam napysano im'ja: "Damian"! Todi rozsijalysya vsi moї sumnivy.

Tak ja b poradyv i Volodymyru Zelens'komu. Jakščo vin vže pryjnyav rišennya, ne potribno sumnivatysya. Narod jomu viddav svoї holosy, a ne poradnykiv.

Koly Leonid Danylovyč Kučma pryjšov do vlady vdruhe, Pustovojtenko buv prem'jerom, i vin skazav: "Mij čas keruvannya zakinčyvsya, os' vsi zajavy Kabinetu ministriv na zvil'nennya, a dali vyrišuvaty vam". Leonid Danylovyč vidpoviv: "Valeriju Pavlovyču, vy vykonujete obov'jazky do osoblyvoho vyznačennya". I ce pravyl'no. Vsya vlada, jaka bula do Zelens'koho, povynna spo

Nahadajemo, raniše novyny "Syohodni" pysaly pro te, jak pravyl'no povodytysya pislya pryčastya. Pro te, jak maje zminytysya naša povedinka pislya pryčastya i tonkošči taїnstva jevxarystiї, my rozpytaly namisnyka Kyjevo-Pečers'koї lavry, mytropolyta Pavla.

Takož neščodavno v Lavri vidbulysya uročystosti na čest' ričnyci intronizaciї mytropolyta Onufrija. Virujuči vidznačaly p'jatyriččya intronizaciї predstojatelya Ukraїns'koї pravoslavnoї cerkvy mytropolyta Onufrija i joho 75-riččyakijno sklasty svoї povnovažennya i peredaty pravo novij vladi vyrišuvaty – čy zalyšyty їx.

Jakščo Hospod' obrav joho na posadu prezydenta, Vin joho nikoly ne zalyšyt', jakščo sam Volodymyr Zelens'kyj sliduvatyme zapovidyam Hospodnim. Ja bažaju našomu novomu prezydentu prysluxatysya do holosu svojeї sovisti, holosu cerkvy i do holosu Božoho. I Boh jomu v dopomohu.  

Nahadajemo, raniše novyny "Syohodni" pysaly pro te, jak pravyl'no povodytysya pislya pryčastya. Pro te, jak maje zminytysya naša povedinka pislya pryčastya, i tonkošči taїnstva jevxarystiї my rozpytaly namisnyka Kyjevo-Pečers'koї lavry, mytropolyta Pavla.

Takož neščodavno v Lavri vidbulysya uročystosti na čest' ričnyci intronizaciї mytropolyta Onufrija. Virujuči vidznačaly p'jatyriččya intronizaciї predstojatelya Ukraїns'koї pravoslavnoї cerkvy mytropolyta Onufrija i joho 75-riččya.


Čytajte najvažlyviši ta najcikaviši novyny u našomu Telegram

Vy zaraz perehlyadajete novynu " Mytropolyt Pavlo: "Nemaje ukraїns'koї abo rosijs'koї cerkvy. Je odna – Xrystova"". Inši Novyny Ukraїny dyvit'sya v bloci "Ostanni novyny"

AVTOR:

Huk Ol'ha

Džerelo:

"Sehodnya"

Jakščo vy znajšly pomylku v teksti, vydilit' її myškoju i natysnit' Ctrl + Enter
Orfohrafična pomylka v teksti:
Poslaty povidomlennya pro pomylku avtoru?
Povidomlennya povynno mistyty ne bil'še 250 symvoliv
Vydilit' nekorektnyj tekst myškoju
Dyakujemo! Povidomlennya vidpravleno.
Prodovžujučy perehlyad sajtu, vy pohodžujetes', ščo oznajomylys' z onovlenoju politykoju konfidencijnosti i pohodžujetes' na vykorystannya fajliv cookie.
Pohodžujus'